baldur

Alla inlägg under april 2011

Av Frida - 30 april 2011 15:00

 


Idag har jag putsat häst och all utrustning inför morgondagens äventyr. Baldur är fortfarande luddig i pälsen och lär väl inte släppa vinterpälsen helt förrän i juni som tidigare år. Men med lite pälsglans ser han ju åtminstonde respektabel ut.


Igår red jag på gräsvägarna och kände på honom en sista gång innan söndag. Takten i tölten finns där bara jag rider ordentligt. Men det är ju i traven han är som trevligast och stadigast just nu. Det känns som att sitta på en liten dressyrponny. Fina häst!

Av Frida - 28 april 2011 20:25

I härlig kvällssol red jag och en stallkompis ner till vattnet och runt gräsvägarna. Baldur traskar glatt i vattnet numera (från att ha stått och fnyst 2 meter från strandkanten) och doppade huvudet nästan ända upp till ögonen. Han skvätter gärna runt omkring sig länge och väl.


För övrigt så kändes han fin i tölten idag också. Hoppas att det håller sig i ytterligare några dagar, men det beror ju mycket på mig. Mot slutet slappnade han av ordentligt och vi fick till en fin trav. Imorgon är det sista finslipningen inför tävlingen.


   Baldur försöker "rymma" från hagen för någon vecka sen, överskattar sin förmåga...

Av Frida - 27 april 2011 10:02

Jag var ju tvungen att prova den fina grimman jag köpte till Baldur. Jag har letat efter en bättre lädergrimma än den jag har, då jag gärna vill ha en rejäl grimma vid lastning och på tävlingsplatsen. Och jag kunde ju inte låta bli när det satt lite glitter på. Det är tur att Baldur inte kan prata, jag tror nämligen inte att han uppskattar glitter lika mycket som jag gör...



     

      


Av Frida - 27 april 2011 09:29

Igår kväll tränade jag för min tränare och finslipade inför tävlingen på söndag. Jag ska tävla T7 på Stenholmen i Linköping där också tränaren är en av domarna. Det kändes bra att stämma av lite med henne då hon vid det här laget känner både Baldur och mig ganska väl ,och vet precis vad vi behöver träna på.


Träningen gick i vilket fall som helst ganska bra och i slutet kändes Baldur riktigt trevlig. Vi hittade ett bra mellantempo i tölten så nu vet jag alltså vilket tempo som gäller på söndag. Sen får man väl ta med nerver hos oss båda i beräkningen, så förmodligen förbättrar vi kanske inte vårt personbästa så mycket. Men det är ju en träning bara att komma iväg.


Jag var även en sväng på Ekhaga och kikade i deras fina hästbutik. Hade sedan tidigare beställt ett par marinblå ridbyxor som jag hämtade. Men såklart kom jag även hem med ett nytt balansspö (fina grejer) och en ny lädergrimma med blingbling på, allt från Hilbars fina sortiment.



Bild från en träning förra sommaren, vackert med regnbågen.


Av Frida - 26 april 2011 13:21

Det här är tänkt att bli en blogg där jag kan uppdatera om mina och hästens framsteg. En blogg där framför allt jag kan skriva av mig, gå tillbaka och läsa och samla mina tankar på ett och samma ställe.


Men även för de som är intresserade av vår utveckling, välkommen.


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards