baldur

Alla inlägg under maj 2014

Av Frida - 15 maj 2014 14:48

I sommar har jag flera datum inplanerade med roliga saker för mig och Baldur.


6-8 juni - Ridläger på Kullersbro

17 juni - Tölttävling sommarcup, T6.




Av Frida - 10 maj 2014 17:15

Idag ringde väckarklockan 04.45 Det var dags för morgonfodring i stallet och därefter tävling. Jag har varit med och arrangerat och den här gånger var det TREC/TRAIL, det var lite att förbereda innan själva starten, men det mesta var ju redan planerat och förberett i förväg. Jag hann rida fram i en kvart innan det var dags (jag var först ut).


Vi red över en bro, under en "ribba", över en presenning, i en bom-labyrint, en station där hästen skulle stå still medan man hoppade på ett ben runt, slalom och till sist - dra bildäck.


Ibland är det bra att starta först, för vi lyckades faktiskt knipa förstaplatsen trots hårt motstånd och kom först av hela 22 ekipage.


Jag är lycklig över att ha en så cool häst!

Slalom, full fart och koncentration



Parkerad i ringen, jag hoppar på ett ben runt



Prisutdelning, glad häst och ryttare



Ståtlig häst



Baldur från Freberga



Närbild på förstaprisrosetten


Av Frida - 7 maj 2014 16:52

I måndags tränade vi på slalomridning och att ställa hästarna åt rätt håll i varje "böj".

Baldur har ju svårare att ställa sig åt höger, men skötte sin uppgift mycket bra. Vi gjorde övningen i skritt, trav och tölt och mot slutet hade jag en jättefin känsla.

I går skrittade jag över en timma barbacka, mysigt.

Idag har regnet strilat ner och Baldur hade gjort en lerinpackning när jag tog in honom. Ägnade över en timma att få honom torr och någorlunda ren och gick sen ned till ridhuset. Efter 40 minuter var jag nöjd då han var mycket fin och idag kunde jag jobba igenom båda sidorna fint.

Efter det har tandläkaren gått igenom honom och som jag misstänkt har han lite sår på insidan av vänster kind, han biter sig lätt där.

Sötast i världen

Av Frida - 3 maj 2014 09:57

Efter en liten dipp i ridningen den senaste tiden så ställde jag om siktet och beslutade mig för att rida ut idag och bara ha kul.

I underbart försommarväder red jag den långa å-rundan i mestadels rätt så snabbt tempo tölt. Kul nu när vi hittar knapparna och får en helt ren takt.

Hur som helst så fick jag tillbaka min mjuka, lydiga och stadiga häst och nu är hela helgen räddad. Imorgon är det vilodag och på måndag är det dags för dressyrträning igen.

Vackert

Fortfarande luddig

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards