baldur

Alla inlägg under april 2012

Av Frida - 30 april 2012 15:44

Vårsolen fanns där även idag, och jag red lektionen utan jacka, vilket vårtecken!


Vi började med serpentiner runt koner i tölt. Lite trixigt att få till, men drev jag ordentligt och var noga med var jag styrde honom, så fick vi tillslut till det. Däremellan tyckte Baldur att det var helt onödigt att springa runt konerna, utan han gick/eller hoppade över dem istället...


Vi övergick sen till det genomgående temat den här terminen, att komma åt ytterbogarna. Baldur försöker gärna komma undan genom att skjuta ut sin ytterbog och skickar då mig helt fel i sadeln, och han kan lätt och smidigt flyta ut till fyrkantspåret och slippa jobba.


Tillslut (efter att jag nästan fick kramp i mina ytterben) gick han mycket fint både i trav och tölt, gick på en rund volt utan att ifrågasätta och var fin i formen. Då fortsatte jag i två varv till och sen fick det vara bra. M har gett mig det tipset -  att när det går bra får jag pressa liiiite till. Det är så han kommer att få sin styrka så småningom.



Vi tillsammans

Av Frida - 29 april 2012 17:00

Det har ju varit toppenväder i helgen, så jag har ridit ut båda dagarna. Det gick varken bra eller dåligt, utan lite medelmåttigt. Just nu vill jag ju att han ska gå sådär toppenperfekt som han har gått ett tag. Men jag inser ju någonstans orimligheten i det, att vi inte kan ligga på topp jämt. O han måste ju också få lov att ha sämre dagar. Hoppas det känns bättre imorgon på träningen! Han ÄR ju trots allt väldigt fin i kroppen nu, alldeles lagom liksom.



Sträcker på sig, snygg-hästen


Fin va?

Av Frida - 26 april 2012 12:30


Det här är för ett par år sedan.
Baldur håller koll på fotografen, det ser ut som han vill vara med på bild :)

Av Frida - 25 april 2012 10:11

Det här var vad jag hittade när jag kom till hagen imorse. Är de inte underbara?
Jag longerade idag och det gick bra, svårigheten för mig är att inte trassla in mig i linan. Baldur skötte sig bra!


       

Av Frida - 24 april 2012 16:36

Pappa var fotograf när det var påskhoppning, nu har jag fått några smakprov som jag vill visa upp.



Jag har roligt och Baldur koncentrerar sig



Taget i fel moment, men vi är över grinden åtminstone



Baldur är lite överambitiös på det lilla krysset



Fullt fokus!!

Av Frida - 24 april 2012 16:26

Baldur var genomblöt när jag tog in honom och det regnade stora regndroppar, så han fick stå med sitt fleecetäcke en stund och torka. Turligt nog slutade regnet lagom tills det var dags för träningen och jag beslutade att rida barbacka även då.


Dagen innan hade jag och en tjej till varit ute på långtur i två timmar (mycket trevligt) och jag var osäker på hur mycket Baldur skulle orka på träningen. Men vi körde igång och hoppades på det bästa.


Vi började med att rida volt i varje hörn och få med oss bogarna på rätt sätt. Det är ju rätt roligt att se resultatet så snabbt när man gör rätt och hur enkelt det blir då.


Den andra övningen var galopp-åttor och alltså byta galopp i "mitten" på åttan. Baldur och jag kämpar ju som bekant med galoppen åt vänster och det var extra svårt barbacka kan jag meddela. Men vi lyckades faktiskt få till det riktigt bra några gånger och jag är riktigt stolt över oss. Det var en superövning för Baldur som blev mjuk som smör.


Han kändes faktiskt inte trött en endaste gång och det var en riktigt rolig träning med bra övningar som det känns som vi kunde reda ut på ett bra sätt. Nu längtar jag redan till nästa veckas träning!



Träning för Åsa för länge sen, men kunde inte låta bli att visa. Baldur ser ju supergullig ut!

Av Frida - 23 april 2012 11:00

   

Det bästa som finns efter en ridtur, säger Baldur.

Av Frida - 22 april 2012 09:00


”Det är något med utsidan hos en häst
som är bra för insidan hos en människa”


Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards