baldur

Alla inlägg under juli 2013

Zzz

Av Frida - 24 juli 2013 13:21

När jag kom till stallet idag låg Baldur och sov i halmhögen, gulligt. Jag hoppade litegrann i ridhuset och vi fick till några bra språng. Det har mest blivit uteritter på sista tiden, så idag var det dags att jobba lite ordentligt. Han kändes rätt fin och nöjda och glada skrittade vi av en lång sväng innan Baldur fick gå ut i hagen igen.








 

Av Frida - 17 juli 2013 10:28

Alla tycker om Baldur!


     

Av Frida - 16 juli 2013 15:02

Idag red jag längs med ån och på ett ställe finns det en liten badplats där jag tänkte att Baldur skulle få doppa fötterna. Det tänkte inte Baldur... Vi stod en stund, snurrade runt på stället, backade, hoppade runt, gick med myrsteg, jag hoppade av en stund, för att tillslut (tur att jag inte ger mig...) hamna i vattnet där Baldur doppade huvudet innan vi gick upp igen. Det där får vi öva mer på!


Förutom det lilla stoppet längs med den tänkta ridvägen så gick det bra. Imorgon ska jag rida ut igen innan jobbet och på torsdag ska jag rida tillsammans med en stallkompis. De här veckorna fram till semestern ska jag passa på att rida så mycket jag och Baldur orkar eftersom vi åker en vecka till Mallorca då, då vi får vila från varandra litegrann.


En av de gånger jag stod på marken vid badplatsen. Vacker!

Av Frida - 15 juli 2013 10:06

Än har jag några veckor kvar att jobba innan semestern, jag passar på att hitta sätt att njuta av sommaren fram tills dess. En tidig ridtur tillsammans med A och Bergthóra är ett sätt till exempel.



Juli 2012 

Av Frida - 7 juli 2013 15:31

Idag använde jag mobilappen RunKeeper när jag red för att se hur långt det blev. Vi var ute i 1 timma och 20 minuter och kom på den tiden 8.94 km. Rätt roligt att få mått på hur långt det är, det var längre än vad jag trodde.


Baldur skötte sig alldeles fantastiskt bra trots att vi blev jagade av mördarinsekter... Jag längtar till morgondagens ridtur och hoppas att vi fortsätter där vi slutade. Han fick i alla fall en skön dusch, två godisbitar och flugluvan på sig innan han släpptes ut i hagen.


Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards