baldur

Alla inlägg under mars 2012

Av Frida - 31 mars 2012 13:22

 
Av Frida - 31 mars 2012 12:49

...men Baldur består!


Höst -08


Sommar -09


Vinter -10


Vår -11


Vinter -12

Av Frida - 28 mars 2012 11:17

Baldur vilade ju igår, men idag var det dags igen. Jag valde att rida ut och försöka få tillbaka samma känsla jag hade häromdagen, en taktren tölt. Efter lite trixande och uppvärmning så kändes han riktigt fin och vi avslutade med en fin trav (och ett hopp ut på en sådd åker, men jag skyller det på traktorn med fyra hjul och en stor vagn på släp).


Nästa vecka kommer Baldur att få besök av veterinären för vaccination och tandkontroll och även av equiterapeuten för en genomgång, ska bli intressant och se om de hittar något.



Nöjd och skitig o fötterna efter dagens ridtur

Av Frida - 27 mars 2012 18:44


Tygga Baldur och lite hästrädda mormor har funnit varandra

♥♥♥

Av Frida - 27 mars 2012 18:30

I måndags innan träningen var jag faktiskt full av förväntan. Vid hoppningen på fredagen kändes han hur fin som helst (förutom att vi hade lite svårt med avstånden vid själva hoppningen) och på söndagen red jag ut och han töltade helt fantastiskt. Han kunde samla sig så han satt på bakdelen, lyfte ryggen och var superlätt i handen, häftig känsla. Tror aldrig att vi har fått till riktigt det förut.


M hade plockat fram sockerbitar som hon hade ställt som ett ruter ess, tanken var att vi också skulle rida den formen och att vi i svängarna skulle svänga runt hästarna med hjälp av våra ytterhjälper. Det var lättast i tölt faktiskt, i traven kom han på efter några varv att han slapp det jobbiga om han en millisekund innan vi skulle svänga runt istället sprang innanför sockerbiten. Ibland är han för uträknande, hehe.


Det som jag är mest stolt över är att vi i vänstergaloppen lyckades med samma övning och att han vid det laget var så uppvärmd och lyhörd att han hade en jättetrevlig form och jag kände hur han tog i för varje steg.


Sammanfattningsvis så är jag så glad att jag har hittat glädjen i ridningen igen, och att Baldur numera får klara direktiv från mig vad han ska göra. Han har säkert också känt sig lite vilsen när vi mest har gått runt utan något mål stackarn.


Idag har jag flyttstädat det sista i Vadstena och haft hjälp av mamma och Sarah. Baldur fick ett besök av mig på vägen tillbaka till Linköping, han fick sin b-vitamin och sen fick han gå in i hagen igen. Han ställde sig direkt och fortsatte att sola.


   
Tölt och trav från när mamma var på besök.
Inga toppenbilder, men jag kan i alla fall se skillnad i hur han tar i mer nu.

Av Frida - 24 mars 2012 18:13

Jag ställde mig på stallplanen och borstade Baldur idag. Där stod redan Undri och fick sin stora vårtvätt av sina ägare.


Han tyckte det var jättekul:


Undri från Gårdeby


Skrattet smittade nog för när Baldur hade fått sin genomborstning och havre blev han SÅHÄR glad:


HAHAHA!

Av Frida - 22 mars 2012 19:59

Måndag: Träning på kvällen för M. Vi övade på halt och igångsättningar ifrån alla gångarter och för Baldurs del även att han skulle tänka framåt hela tiden och vilja springa. Det gick skapligt, han skötte sig bra och stannade bättre och fortare för varje gång. Jag fick mig även en tankeställare då M förklarade vikten av tygelns inverkan.


Tisdag: Promenad i en halvtimma på morgonen.


Onsdag: Underbar uteritt tillsammans med stoet Bergthóra och hennes ägare. Vi red en ny väg och jag hade bestämt mig från början att ha ett stöd i handen (eftersom jag gärna låter tyglarna bli längre och längre i vanliga fall) och vilken enorm skillnad. När Baldur hade ett stöd fick han en helt ren tölt (är gärna lite travtaktig annars) och tillslut dansade vi fram i en stadig form i alla gångarter. Mitt ridsällskap var också väldigt nöjd då Baldur fick hennes häst att tagga ner!


Torsdag: Eftersom det blev en rätt fartfylld tur på onsdagen så red jag en halvtimma i paddocken bara för att stämma av, så det jag åstadkommit dagen innan fanns kvar. Och det gjorde det faktiskt. Hade jag fortsatt en halvtimma till hade det säkert blivit toppen. Min mamma och mormor kom på besök. Mamma tog bilder när jag red. Och min modiga mormor ledde Baldur alldeles själv upp till hagen. Sen bjöd hon honom på egenodlade äpplen också. Det tror jag att Baldur gillade allra mest med besöket.


Resten av veckan har jag planerat som följer: 


Fredag: Hoppträning i paddocken


Lördag: Vilodag


Söndag: Uteritt


 

Av Frida - 17 mars 2012 18:14

Igår fick Baldur vila efter träningen och jag passade på att gå på konsert, min barndomskompis spelar i ett band som heter The Pusher och de var i Linköping igår. Det var roligt att träffas efter ganska många år.


Idag hade jag planerat att rida, men jag ändrade mig och Baldur och jag gick en promenad istället och sen fick han springa lite lös i paddocken. Fick några bilder, men det är svårt att få skärpa när man måste springa och samtidigt försöka fotografera. Men trots suddiga bilder ser man ju hur fin han är!


Vi fick förbi lösdriften med stona och hälsade på vackra Isa från Kullersbro

 


Tar fart ändå nerifrån baktårna


Vroooom!

   Busar lite



Nu är jag färdig!


Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards