baldur

Alla inlägg under mars 2013

Av Frida - 31 mars 2013 13:50

Idag klev jag upp tidigt i ottan (dessutom sommartid) och styrde min lilla bil mot stallet. Väl där gjorde jag stallsysslorna och laddade för dagens utmaning - Påskhoppet. Vi har ju tränat litegrann nu inför, men senaste gången fick vi inte riktigt till alla språng så jag hade inga höga förväntningar.


Vi gick banan, putsade på våra fina hästar och red fram - här kändes Baldur fin utifrån förutsättningarna (fram och tillbaka på grusvägarna runt stallet) och det fina vädret infann sig dessutom.


Clear round - 50 cm


Vi fick "hoppa fram" på första hindret och Baldur började med att springa förbi det... ;-) Men jag fick fatt på honom och när vi väl påbörjade banan på 7 hinder gick det över förväntan. Han hoppade alla nya hinder i vår nya fina hinderpark och tog runda fina språng. Resultat = felfri runda och rosett.


50 cm med omhoppning


I grundomgången var han lika duktig föregående klass och hoppade bra. Vi hade den tredje snabbaste tiden här. I omhoppningen började Baldur bli lite trött så vi var i det första hindret och fick fyra fel. Resten av banan hoppade han fint. Resultat: 6:e plats.


Jag är väldigt nöjd med honom idag! ♥


Det är ju tur att den lurviga röda har bra tävlingsnerver åtminstone



Prisutdelning


Nöjda och glada

Av Frida - 28 mars 2013 10:39

I måndags kändes Baldur lite seg och trött på träningen, så tillsammans med M bestämde jag att låta honom vila fram till nu i helgen. Det är säkert pälsfällningen som tar på honom nu, han har ju några kilo att fälla av. Hur som helst mår han bra och går och njuter i hagen för fullt. Jag har passat på att skritta Freyja onsdag och torsdag.



Tröttur

Av Frida - 25 mars 2013 09:46

Idag laddar vi för dressyrträning. Jag är ledig idag och pysslar lite hemma, innan det är dags att åka till stallet och förebereda. Innan träningen ska jag rida Freyja en stund.


Av Frida - 21 mars 2013 15:36

Idag red jag ut på min fina dressyrponny i det fina vädret. Nu måste det väl bli vår snart...?

Av Frida - 20 mars 2013 10:44

I måndags på träningen övade vi galopp på volt och red över galoppbommar. Vi hade några missuppfattningar jag och Baldur, men överlag gick det bra faktiskt. Jag vill ju helst att det inte ska vara några missar alls, men då skulle vi ju aldrig lära oss...


I tisdags red jag en lite lagom mör Baldur i ridhuset för att känna på honom, men han hade nog helst velat springa ute (eller stå och äta ur hönäten) och var inte alls med på noterna. Idag var det en planerad vilodag, så efter lite borstning vid frukost fick han gå ut i hagen.


Istället skrittade jag Freyja som ska ridas igång nu igen efter en viloperiod. Imorgon ska jag rida både henne och BaldurBus.



Freyja och Flóa

Av Frida - 17 mars 2013 15:15

Vi blev filmade när vi hoppade en liten bana mot slutet. Jag gillar att han ändå har ett rätt fint språng trots att han för det mesta blir lite lång i kroppen fram till hindret (jag orkar inte riktigt hålla ihop honom) och att vi, trots att vi fattar fel galopp först, får ordning på det snabbt. Om man jämför med 10 minuter per gång som det tog förut (faktiskt ingen underdrift...)



  Hejja oss!

Av Frida - 17 mars 2013 14:52

Idag var det hoppning på schemat igen och det gick bra. Inte lika bra som förra gången, men han hoppar ju bra mycket bättre idag än vad han gjorde för några år sedan. Vi övade ungefär samma bana som förra gången, då den innehöll båda galopperna, rättuppstående, oxer och svängar (det sistnämnda mycket viktigt...)


Efter hoppningen hjälptes vi åt att lunchfodra och hade sen ett litet planeringsmöte inför gångartstävlingen som jag är med och arrangerar.


Snygg-Baldur parkerad i hörnet

Av Frida - 14 mars 2013 10:19

Valackerna har börjat med slow-feedingnät i hagen. Himmelriket för Baldur!




Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards