baldur

Alla inlägg under november 2015

Av Frida - 23 november 2015 17:35

Jag har ridit lektion regelbundet nu ett tag eftersom jag behöver lite hjälp med träningsupplägget. Om två helger går den första deltävlingen av Östgötacupen av stapeln och då vill jag vara så förberedd som möjligt för att Gullver ska få en bra upplevelse.

Vi har övat mycket på stadig form, rida fram till handen och få honom att ta i utan att springa iväg. Dessutom har jag börjat komma åt honom i vänster varv där han gärna faller inåt.

Idag (efter ett styrketräningspass igår) skrittade vi ut en sväng och passade också på att öva kort tölt (han vill gääärna springa i ökad tölt) vilket gav både stuns och fin takt tillslut.

Av Frida - 23 november 2015 17:30

Trots att han är lite stel nu för tiden och får skritta lite mer än vanligt så är jag alltid glad när jag rider honom.

Han blev klippt i lördags och stod som vanligt som ett ljus, halvsovande, helt lös i stallgången. Toppenlynne!

Tror pälsen var varm, för han var pigg igår när vi skrittade (och töltade) på grusvägarna.

Imorgon ska jag rida lite igen och kanske att han får trava över några bommar i ridhuset. Då blir han lycklig.

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards