baldur

Alla inlägg under maj 2015

Av Frida - 28 maj 2015 16:45

GULLVER - Fick gå ett pass på banan efter framskrittning utanför. Började med att jobba honom i öppna i skritt och tölt längs långsidorna. Han lär sig ju fort och det var nog en bra övning då han började frusta ganska fort. Gick sen över till trav och numera orkar han och tar stöd på bettet på ett bra sätt. Den känslan höll kvar sig även i galoppen, även om han blev lite väl glad och tog några extra snabba galoppsprång på långsidan...

BALDUR - och jag tog en promenad tillsammans. Han är riden varannan dag nu ganska länge och har kämpat på bra. Så nu fick han vila från ryttare två dagar i rad.

Gullver och Tindur häromdagen

Av Frida - 22 maj 2015 19:05

Pyssel och mys en helt vanlig fredag.

Av Frida - 16 maj 2015 10:05

Världens bästa Baldur levererade igår på vår ridtur. Glad!

Av Frida - 12 maj 2015 19:02

Gullver lever livet på sommarbete

Av Frida - 11 maj 2015 14:42

Det är ju lyxigt med en tre-dagarshelg, det vill säga ledig även måndag, som jag var idag. I lördags red jag ju båda hästarna, igår vilade de, så idag var det dags för ridning igen.


Jag red Baldur först, skrittade fram ute i naturen för att sedan rida några varv på ridbanan. Det har ju regnat en del och var rätt så tungt, vi var mest längs spåret. Började med att försöka få honom att sträcka ut halsen och red lång och låg för att sedan plocka upp honom i en mer bärig form. Han skötte sig riktigt bra och det var klipp i steget på honom mot slutet.


Gullver fick också börja med att skritta fram ute, men honom red jag ner till ridhuset med. Började med tölten och han var klockren där. Töltade på helt långa tyglar och det bara smattrade i ridhussanden. Tog galopp sen och där börjar han kunna jobba riktigt bra, även på rakt spår. Kände även några varv på traven mot slutet och han har så lätt för sig numera. Det kändes som vi dansade fram där i ridhuset. Roligt för självförtroendet på oss båda.


Så idag är jag nöjd med mina grabbar som båda skötte sig utmärkt. Imorgon får de varsin promenad, utan mig på ryggen, och på onsdag ska jag rida ut.


 

Av Frida - 10 maj 2015 14:21

Gullver - red jag ut längs grusvägarna som är fina efter regnet. Han har lugnat sig något när jag rider ute. Han är mer lagom nu när han går på bete. Höjdpunkten var när han fattar rätt galopp genom att jag petar med pekfingret på respektive sida jag vill att han ska fatta. Drömlikt för mig som kämpat så med Baldurs olika galopper.

Baldur - gick en barbackasväng i alla gångarter. Just nu är han rätt travtaktig i tölten, men känns fin för övrigt. Längtar till imorgon då jag får rida mina fina hästar igen.

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards