baldur

Alla inlägg under december 2015

Av Frida - 28 december 2015 19:24

Just nu pågår en tredagarskurs i stallet och jag och hästarna är med!

Igår tränade jag och Gullver på styrförmågan i tölt och på min sits eftersom jag gärna faller fram. Det ÄR svårt att svänga och rida samtidigt, men vi fick till det bra mot slutet. När jag inte gör så stor sak av själva svängarna och sitter ordentligt är Gullver med på noterna.

Idag på förmiddagen tränade vi galoppfattningar från skritt och fortsatte sen med liknande övning som gårdagen. Hittar vi ett tempo där jag hinner med att svänga känns det helt klart lättare.

På eftermiddagen var det farbror Baldurs tur och då övade vi på liksidighet och samling i skritt och tölt, vilket han gjorde med bravur. Han kräver ju istället massor med drivning, men är inte lika "vinglig" som Gullver och mot slutet kändes han riktigt lösgjord. Hoppas inte det blev för tufft för honom, jag var noga med många skrittpauser. Det är bäst med en skrittrunda för honom imorgon.

Gullver får gå två pass då istället, då var det bland annat travarbete som stod på schemat.

Av Frida - 28 december 2015 19:15

I början på december red Gullver och jag Firmakeppni. Strax innan hade vi lyckats få till en mer stadig form och det gav faktiskt resultat på tävlingen. I Firmakeppni får man ju välja gångart och vi körde tölt (som är svårast för mig, han vill gärna rinna iväg) och lyckades hamna på delad sjätteplats.

Helgen innan jul var det Baldurs tur att tävla, men på hemmaplan, och i hoppning. Jag hoppar honom knappt längre eftersom jag vill spara på hans ben, men han blir ju så lycklig av hinder. Vi hoppade två rundor på 40 cm, mest för deltagandets skull. Men hamnade på andra plats och hoppade även felfritt och fick en liten rosett.

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards