baldur

Alla inlägg under september 2014

Av Frida - 28 september 2014 17:01

Idag var det dags för tävling i stallet. Det var jubileum för ridhusinvigningen och både hoppning och gångartsridning stod på schemat.

Gullver var först ut i hoppningen och trots att han inte har hoppat mycket var han riktigt duktig och hoppade 40 cm utan att tveka. Vi fick med oss en rivning på sista hindret, men helt klart väl godkänt.

Vid gångartsridningen så kände vi mest in stämningen först, men i andra klassen satsade jag lite mer. Vi fick som bäst 5,3 poäng, vilket är riktigt bra för att vara första gången.

Baldur är ju bara så rolig. Han ääälskar hinder och hoppar som världens hopp-ponny. Vi red 50 cm och hade snabbast tid - vinst! I fyrgången red vi efter hans förmåga och trots att vi inte har kapaciteten för någon framskjuten placering så hade jag den bästa känslan när jag red. Han kändes riktigt fin, kul! Vi slutade på 4,4 poäng.

Av Frida - 16 september 2014 21:04

Idag var mamma och mormor med i stallet och tittade när jag red Gullver. Idag tränade vi tölt och svängar. Det är ju på en lite mer grundläggande nivå än med Baldur (som jag red dressyrprogram på innan), men det går riktigt bra.

Imorgon ska Baldur få behandling med Biolight, som är infrarött ljus. Han har fått en behandling innan och det blev fantastisk skillnad. Efter behandlingen kunde han sträcka ut och öka på steget. Roligt och uppenbarligen mycket nyttigt och bra.

Töltart

Galopperar

In på volt i galopp

Lite mer samlad tölt

Mormor och Gullver pratar efteråt

Av Frida - 9 september 2014 20:47

Nu i vinter kommer Baldur åter igen att gå på lösdrift. Jag tror det kan vara nyttigt för honom och göra att han håller igång lite mer. Idag fick han alltså byta hage och han började genast utforska hela hagen.

Tittar in i vindskyddet

Gick längst bort till "kärret" och kollade läget

På väg ut på fältet

Spanar på sina kompisar

Av Frida - 8 september 2014 18:04

Idag har jag och Baldur busat i regnet. Jag red barbacka på grusvägarna och han kändes fin. Men han var nog ännu mer lycklig för några dagar sen då vi galopperade (och bockade) på stubbåkrarna. På torsdag ska vi hoppa litegrann, då är han ju som allra lyckligast.

Av Frida - 8 september 2014 18:00

För en vecka sen blev vi lite fotograferade, Gullver och jag. Och i torsdags red jag lektion. M provade honom lite och när jag står på marken (och ser bilder) inser jag verkligen vilken pärla jag har.

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards