baldur

Alla inlägg under februari 2013

Av Frida - 28 februari 2013 10:18

Jag red samma runda som igår och Baldur kämpade på lika bra idag, trots att han säkert hade lite träningsvärk.

Vi hade dock lite meningsskiljaktigheter om hur fort det skulle gå. Det kan bero på att vi galopperade mest och farbror B blev lite lagom taggad av det... Men vi avslutade åtminstone så att vi båda var nöjda.



Solar sig i hagen, klockan åtta i morse.

Av Frida - 27 februari 2013 10:41

Fortsatt härligt väder idag - perfekt för en uteritt innan jobbet. Jag red längs ån och körde galoppintervaller, jobbigt, men bra träning. Baldurs fantastiska mjukhet satt kvar sedan i måndags och det var en fröjd att rida honom. Fina häst!



Ån i sommarskrud - jag längtar dit

Av Frida - 26 februari 2013 14:44

Idag på förmiddagen tog jag med mig min kära ponny och gick en promenad på 1 timma i det fina vädret.


Vi har samma hårfärg Baldur och jag

Av Frida - 25 februari 2013 21:17

Vi fortsätter utvecklas i rask takt nu... Idag på träningen skulle vi fokusera på att få en hög form på hästarna genom uppresande tygeltag. Rätt klurigt och jag fick inte alls till det i början. MEN! När poletten väl trillade ned så var det så roligt - och enkelt.


Istället för att bli lite framtung i tölten (som Baldur gärna blir) fick jag honom att plana ur och jag verkligen kände hur han lättade i framdelen och var fjäderlätt fram till handen. Likaså i traven, när vi övergick dit. Häftig känsla och nu vet jag hur jag ska jobba vidare på tölten där vi ju framförallt har problemet med att han dyker lite för djupt i formen.


Nu är jag superinspirerad att fortsätta träningen den här veckan!


Av Frida - 24 februari 2013 09:47

FREDAG - Skrittade ut på isunderlag en stund på morgonen innan jobbet. Rätt så härligt ändå.


LÖRDAG - Red längs med ån tillsammans med Mýsla, Mimir och Timjan. Baldur kändes kalasfin egentligen hela tiden, men vi avslutade med en riktigt spänstig trav.


SÖNDAG - Vila


Morgonlek i hagen. De stod i par och lekte. Baldurs lekkompis för dagen var Undri.

Av Frida - 21 februari 2013 15:11

Såhär trött blir man när man varit en duktig liten dressyrponny


Tröttur

Av Frida - 20 februari 2013 19:47

Jag har nu ridit Baldur i två dagar och jag har inte känt någonting. Igår provade jag alla gångarter och han kändes fin. För säkerhets skull hade jag bokat in ett equiterapeutbesök idag (eftersom hon ändå skulle kika på en annan häst i stallet) och hon gick igenom hela kroppen på Baldur.


Hon kunde inte heller känna något alls i benet, och manken såg bättre ut än förra gången. Riktigt skönt att få det bekräftat, så nu ska jag rida på som vanligt igen. Imorgon ska jag rida igenom honom i ridhuset, men både fredag och lördag har jag bestämt uteritter med stallkompisarna. På fredag ska trygga Baldur agera stöd åt Ródi som inte riktigt är trafikvan.


Av Frida - 18 februari 2013 16:14

Idag satt jag på Baldur för första gången på en vecka och han kändes som vanligt, turligt nog! Skrittade runt i ridhuset mestadels, men provade även lite trav och även där var han fin. Mycket skönt, nu fortsätter vi där vi slutade för en vecka sen.


Efter Baldurs motion var det dags att hjälpa till med lite löshoppning. Det var totalt 6 stycken hästar som fick hoppa, och vi fotfolk fick jobba ungefär lika mycket. Men vi hade ju dessutom ungefär lika roligt som hästarna, så det liksom jämnade ut sig.


Köpte den här pälsskrapan på Hööks igår, nu ska håren bort.

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards