baldur

Alla inlägg under juli 2015

Av Frida - 19 juli 2015 17:42

FREDAG

Baldur - fick gå en uteritt på en timma tillsammans med Tindur. Jag har ju varit lite försiktig med honom med tanke på hans gallor. Men jag red på litegrann och efter ridturen var han helt ren i sina ben. Lycka!

Gullver - vila

LÖRDAG

Baldur - vila

Gullver - skrittade igång ute (som nästan alltid) och red sen igenom alla gångarter. Skritt, trav och galopp känns mycket stadigare nu och här orkar han bära sig själv långa sträckor. Han lägger öronen litegrann bakåt när jag fattar höger galopp. När vi väl galopperar - ingenting. Kanske träningsvärk, kanske sommarmage. Jag har i alla fall bett M ge Biolight på bakpartiet, för det bekymrar mig lite...

SÖNDAG

Baldur - något hände i fredags, för från start kändes han precis som vanligt. Han har ju varit lite stel i några månader, men det var som bortblåst idag och jag satt på min vanliga gummiboll. Nu tänkte jag rida lite mer rejält 2 dagar i veckan och lugnare 2 dagar och hoppas att detta kvarstår.

Gullver - fick gå en kortare uteritt. Han var pigg, men lyssnade bra. Var självklart tvungen att prova lite högergalopp. Men öronen var spetsade framåt alla gånger. Skönt. Men lika bra att behandla med Biolight på tisdag, om inte annat för att underhålla den goda form som han ändå är i.

Av Frida - 10 juli 2015 15:50

Jag har varit utomlands i tio dagar och under tiden har mina hästar haft sommarlov.

Nu har jag börjat rida igång dem igen, idag fick de nya skor. Nu siktar vi mot fortsatt toppform. Baldur rids mest ut och Gullver går varannat pass på banan och varannat pass rids han ut.

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards