baldur

Alla inlägg under juli 2012

Av Frida - 30 juli 2012 12:21

Som jag nästan misstänkte hade Baldur tappat en framsko idag. Hans hovar har växt jättemycket senaste veckan, trots att det egentligen inte är så länge sen han blev skodd. Hovslagaren är på semester just nu och kommer hem i slutet på denna eller i början på nästa vecka. Vi får se, helt enkelt. Fram tills dess så får han gå med tre skor. Det blir ju lite snedbelastning, men eftersom han bara går i hagen så klarar han sig.


Eftersom jag åker iväg på semester om en vecka och hade tänkt låta honom vila då, får jag väl se det som en extra viloperiod nu då. Det kanske han behöver (och jag med med tanke på ryggen). Vi får se om jag rider nåt när han fått sina nya skor, eller om det får bli totalt två veckors vila.



Från en annan dag - med fyra skor

Av Frida - 29 juli 2012 13:40

Det är perfekta dagar att ha semester just nu med tanke på vädret. Eftersom min sambo inte har semester ännu så tillbringar jag större delen av dagarna i stallet. Det har mest blivit uteritter, men det är ju så härligt i sommaren. Igår och idag red jag en runda längs ån. Baldur tycker det är spännande att gå där och känns pigg och glad.


Idag galopperade jag flera hundra meter (i vänster galopp) i lagom tempo, fantastiskt ju! Efter ridturen smörjde jag min sadel och lunchade hästarna. Imorgon får vi en vilodag båda två. Baldur har ju gått fem dagar i rad och jag känner av min rygg. När man inte ens kan sitta ner i sadeln i skritt så är det nog bäst att vila sig lite. Försöker intala mig själv det, för jag är alldeles för envis för mitt eget bästa när det gäller ridningen...






Av Frida - 26 juli 2012 14:01

Idag, efter att jag hade morgonfodrat hästarna, åkte jag och hämtade upp min vän Linnea. Vi hade bestämt att hon skulle få komma ut och rida Baldur, dels för att det var länge sen vi sågs, men också för att fräscha upp sina hästkunskaper inför ridskolestarten för hennes del.


Vi red på ridskolan tillsammans när vi var yngre, och det var en del minnen som kom tillbaka, för båda av oss, tror jag minsann. I vilket fall som helst gick det jättebra och takterna satt i. Så den där ridskolestarten blir nog alls inga problem!


   
Visst var de fina!

Av Frida - 23 juli 2012 16:18

Nu i semestertider har jag planerat in Baldurs schema ännu mer än vanligt, hehe. Inte så att han får gå hårdare kanske, men det är ju roligt att ha lite mer mål med ridningen nu när det finns tid. I lördags red jag ut en lite längre runda, igår fick han jobba lös över bommar och idag red jag samma runda som i lördags. Det går framåt tycker jag allt.


Min sambo var ju med och tog bilder häromdagen. Några av dem vågar jag visa upp här på bloggen. Det är ju så att prestationsångesten ökar lite när det är en kamera med i bilden. Och just det passet är jag lite mindre nöjd med. Men ni ser ju i alla fall små ögonblick.



Tölt på volt


Trav


Mer trav


Bildbevis: VÄNSTER galopp

Av Frida - 20 juli 2012 20:26

Då var min sommarsemester här, fyra veckors underbar och välbehövlig ledighet! Jag tillbringade de första timmarna i stallet, borstade och smörjde min utrustning. Sadeln är jag ju såklart extra noga med och smörjde ordentligt med Amergios soft clean och olja. Självklart är det livsviktigt att använda deras produkter ;). Fast faktum är att sadeln blir väldigt fin och lädret blir mjukt. OCH det luktar faktiskt gott. Då måste det ju vara bra (inte bara dyrt?).


Baldur fick alltså vila idag. Jag har tänkt att rida ordentligt både lördag och söndag, lite längre uteritter. Jag är taggad efter gårdagens ridtur där vi bitvis glimtade till riktigt bra - för att inte tala om sista biten in på stallplanen då jag kände att han faktiskt kan på riktigt - även om han nog helst inte vill kännas vid det...


Av Frida - 18 juli 2012 18:32


BALDUR

  

Av Frida - 17 juli 2012 16:18

Min sambo har skaffat sig en ny systemkamera, och ville öva lite, så han följde med mig till stallet för att ta lite bilder i rörelse. Jag värmde upp lite i tölt på vägarna runt stallet, och vi fastade på några bilder. Jag tänkte visa några här.



Spanar in fotografen

Bara för att är så söt!


Töltar som en klocka


Fint väder - och fin häst


Försöker hålla takten


En till söt-bild


Töltar på! 

Av Frida - 15 juli 2012 18:15

-Det finns inget som lockar så mycket efter en lyckad ridtur som havren i stallet!


Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards