baldur

Alla inlägg under juni 2013

Av Frida - 28 juni 2013 19:19

Hårfager...

Av Frida - 27 juni 2013 17:22

Senaste veckan har Baldur fått gå två rejäla turer. I söndags var vi ute på ytterligare en långtur (3 timmar) och i tisdags red jag i 1.5 timma. Igår red jag en mer normallång runda tillsammans med M och Svartur och idag får han vila. Imorgon ska jag rida ut en lite längre runda igen. Omväxling förnöjer, heter det ju.


Av Frida - 20 juni 2013 09:57

I tisdags och onsdags red jag ut, och idag tränade jag på banan. Det stod tre kryss längs med medellinjen och efter som vi behöver öva på att hålla oss på en volt passade det perfekt. Dvs hoppa ett kryss på böjt spår och sen fortsätta ett halvt varv på volten så stod där ett nytt hinder.


Jag kan ju konstatera att hindrena gjorde sitt till och han var mycket mer lättstyrd idag. Vi kunde hålla oss flera varv på volten, både i höger och vänster varv. Kul. I början var Baldur lite stretig och framtung, men till sist (tror att den gymnastiska delen i hindrena gjorde sitt till) kändes han riktigt fin.


Av Frida - 17 juni 2013 16:01

Igår fick jag frågan att följa med på långtur idag. Eftersom jag är ledig tackade jag såklart ja. Så på förmiddagen gav vi oss iväg. Baldur tillsammans med Gná och Yldis. Vi red till Ledberg där det finns en skog och ett sandtag. Det var riktigt mysigt och vi var nog ute i 2½ timma. Baldur var knappt svettig när vi kom tillbaka, känns bra att han har kondition åtminstone.


Mysiga skogsvägar



BaldurBus som följer med på alla mina äventyr



Mina följeslagare



Sandtaget

Av Frida - 15 juni 2013 08:59

Jag klev upp redan klockan 06 för att bege mig ut till stallet. Så en timma senare satt jag på hästryggen för en tidig sommarmorgonsritt. Baldur skötte sig utmärkt! Det bästa ögonblicket var när han kortade upp sig från mellan- till samlad högergalopp. Nu kan jag med gott samvete åka och jobba.


          

Av Frida - 10 juni 2013 22:15

I fredags så öppnade vi upp mellan hagarna så hela flocken nu går tillsammans på en STOR yta. Baldur blev överlycklig av allt gräs och bjöd på en liten show. Nu går de tjugotvå stycken i den stora hagen, mysigt med storflock.



Ovetandes om vad som komma skall



Baldur i täten



JIPPIIIIIE!



Hästarna springer åt olika håll...



Full galopp



Han svävar! Traven är hans bästa gångart.



Som sagt. Världens finaste häst - i mina ögon



Spanar in resten av gänget



Av Frida - 9 juni 2013 19:25

Med träningsvärk hos både häst och ryttare genomförde vi tredje dagen lite sådär. Vi jobbade i galopp på volt både på för- och eftermiddagen. Det tyckte Baldur var jobbigt och drog som ett jehu åt andra hållet. Mot slutet fick vi åtminstone till det skapligt i båda varv och jag har nog aldrig haft en så mjuk häst som när jag skrittade av honom.


Jag är nöjd efter en intensiv och solig helg och längtar redan till nästa år. Det ger otroligt mycket att rida såhär intensivt och M är fantastisk på att plocka fram det bästa och se lösningar hos alla olika ekipage. Nu hoppas jag att jag själv klarar att hålla uppe det här under sommaren och kan förhoppningsvis fortsätta i höst med veckoträningarna igen.



Det här blev den bästa galoppbilden och det kändes ungefär som det ser ut - låååångt.



Hade önskat ännu mer samling, även om han travar ganska bra här

Av Frida - 8 juni 2013 21:16

Förmiddag - Vi gjorde samma övning som gårdagen, fast med mer fokus på tölt. Baldur kändes mer ridbar ända från början, men hade lite egna åsikter om hur övningen skulle göras. Till exempel fortsätta rakt fram när jag ville svänga och bli lite putt när jag hindrade honom. Mot slutet gick han dock bra. Vi blev fotograferade tillsammans när vi var färdigridna.



Trötta, men rätt nöjda


Andra passet - och Baldurs favoritövning. Teknikbanan! Vi hade mycket gratis från förmiddagen och jag hade nästan från start både form och samling. Travbommar är ju lätt och roligt om man heter Baldur. Men ÄNNU roligare var de små kryssen som stod uppställda. Han bockade både innan och efter ett antal gånger... Men det är ju kul att han visar glädje.



Glänser över bommarna



Piggelin



Tre-studs



Det går galant, trots att pannbandet är på sne

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards