baldur

Alla inlägg under april 2015

Av Frida - 29 april 2015 20:59

Det blev ett snabbt pass på banan. Han var pigg, och blir då lång för mig. Bara att öva vidare!


 

Av Frida - 21 april 2015 16:40

Idag var det dags för Gullver att åka till tandläkaren. Han är så duktig när det gäller transportering. Går rakt på utan att tveka.

Väl på plats så var han tveksam till att gå in i undersökningsrummet, men med lite övertalande gick det bra.

Han hade en gombitning på höger sida (när det blir en vass tand på grund av bettet som skaver uppe i gommen) så den slipade de ner. För övrigt såg han fin ut, vilket var skönt att höra då jag haft lite funderingar. Vi ska på återbesök om 3-6 månader och fram till dess ska jag försöka stärka honom i ridningen eftersom munnen speglar hästens stryka i övriga kroppen.

Av Frida - 21 april 2015 16:12

Baldur har vilat sina två veckor och igår red jag längs ån på en glad och pigg häst som ansträngde sig till sitt yttersta för att gå så bra som möjligt. Det gör mig glad i hjärtat att han känns fräsch.

Nöjd farbror

Av Frida - 19 april 2015 17:52

Igår var det dags för vår första ovalbanetävling. Det var fint väder dagen till ära och Gullver är ju alltid fin.

V5 var först och de första varven tittade han storögt på all publik som satt utanför banan. Det var nästan så han stannade då. I traven hittade han ett riktigt trevligt tempo och i skritten vilade han på steget. Galoppen kändes riktigt fin fram till vi blev omridna. Efter det gick det lite fort... Vi fick slutpoäng 4.57 och det är jag nöjd med! Han uppfyllde mina krav som var att hålla den gångart jag bad om.

Till nästa klass, T7, hade jag lite mer krav på honom och där fick jag slutpoäng 4.27, men hamnade högre upp i resultatlistan.

Jag är som sagt nöjd med min häst och de poäng jag fick. Det är ju där vi är idag. Vi har lång tid på oss att utvecklas och så här i början är det viktigt att ge Gullver bra rundor så han får självförtroende och tycker det är kul. Jag har redan börjat titta på nästa tävling.

Idag skrittade jag Baldur med Gullver som handhäst, mysig tur i solen.

Av Frida - 11 april 2015 15:35

Baldur tar sin vila på största allvar!

Av Frida - 11 april 2015 15:34

Nästa helg har jag anmält mig och Gullver till tävling igen. Vi ska prova både fyrgång och tölt, det blir vår första ovalbanetävling.

Hans pigghet ute har på något sätt eskalerat, så nu rider jag korta uteritter, och fokuserar på lydnad på ridbanan. Där är han som en dröm att rida så jag hoppas att han känns lika fin på ovalbanan också. Det återstår att se...

Av Frida - 1 april 2015 14:21

Idag har båda hästarna fått nya skor, vårfina fötter utan snösulor. Skönt! Gullver får en guldstjärna för att han stod still för första gången. Han är lite petig med sina fötter.

Eftersom Gullver vaccinerades igår så får han vila i några dagar. Baldur har fått ridas ut två dagar i rad nu. Jag ska rida honom imorgon också, sen ska han få vila ett tag. Vill se om han känns lite piggare och fräschare efter två-tre veckors vila med endast någon promenad. Ibland gör ju vila gott.

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards