baldur

Alla inlägg under december 2013

Av Frida - 22 december 2013 15:05

Måndagen efter tävlingshelgen gick Baldur på jullov och ska ha det fram till juldagen är det tänkt. Han har levt nästan som vildponny och mest gått i hagen och skrotat, har haft det bra, helt enkelt.


Idag var han dock något gallig på vänster bak, lite värmeökat, men reagerade inget när vi böjde ihop benet, eller för den delen, är inte ens halt. Inte ens om jag inbillar mig. Så jag tror att han bara har sträckt sig i leran och kanske blir bra på de här två dagarna han har kvar av sin vila.


I mellandagarna ska jag nämligen vara med på en ridkurs i stallet och det vore ju roligt om det verkligen blir av.


Jag tänkte visa några bilder från Firmakeppnin vi var på - del 1 av Östgötacupen.




Av Frida - 8 december 2013 14:20

Det blev en tidig lördagmorgon i stallet med förberedelser innan Baldur och Andi fick gå på transporten och åka till Stenholmen.

Blåsigt, halt och kallt och dessutom en liten framridning bidrog till att jag inte riktigt fick Baldur dit jag ville. Men väl inne på banan kämpade han på så gott han kunde och gjorde allt jag bad om.

Det var ju Firmakeppni och den som faller domaren minst i smaken åker ut först. Vi gjorde det (vilket jag räknat med) men bidrog ändå (eftersom vi deltog) med två poäng till laget. De andra tre gick det bättre för och vårat lag ligger på delad sjundeplats av sjutton efter första tävlingen.

Idag hade jag morgonfodringen och sen dags för Adventshoppet i ridhuset. Till skillnad från igår var han en dröm att rida idag. Tävlingen gick jättebra, 4 fel i båda klasserna (som inte berodde på min överladdade hopp-ponny, utan att piloten svängde för snävt) och en tredje- samt fjärdeplats i slutresultat. Hade vi inte rivit hade vi vunnit båda klasserna. Den tanken känns rolig. Man fick ju dessutom en julklapp också, mina var perfekta - en man- och svansborste och vintervantar.

Vacker morgon över Kullersbro

Prisbordet

Fikabordet

Min bästa häst

Av Frida - 3 december 2013 16:54

Nu när måndagsträningarna är slut har vi haft något annat att fokusera på. I helgen som kommer ska vi nämligen delta i två tävlingar.

På lördag ska vi till Stenholmen för att vara med i Firmakeppni. Det är dessutom en lagtävling med tre deltävlingar. Man visar ju det man är bäst på - så vi har flitigt övat trav med schvung de sista veckorna.

På söndag är det Adventshoppning i stallet. Idag var jag och fixade julklappar dit, då alla deltagare får välja en klapp.

En helg helg alltså där jag får göra det jag gillar allra mest - umgås med min häst!

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards