baldur

Alla inlägg under november 2011

Av Frida - 30 november 2011 19:25

Nu har Baldur vilat i två dagar, så idag tyckte jag det var en bra dag att rida på. Jag och en kompis kämpade oss ut i blåsten en knapp timma, mest bara för syns skull. Just nu är Baldur inne i en period han känns ganska tung att rida och min inspiration är nog inte riktigt på topp. Så idag var vi som sagt mest ute och luftade oss, lite tölt, lite trav och lite galopp. Imorgon får jag åtminstone rida när det är ljust ute, då kanske jag till och med kan ta lite nya bilder.



Baldur och höstlöven



Av Frida - 28 november 2011 17:33

Idag var jag klippt slut efter jobbet och insåg ganska snart att skulle jag rida var det bäst att någonstans ifrån vaska fram lite energi. Nu hittade jag inte den energin hur jag än letade, så Baldur fick vila idag. Även imorgon kommer han vila, men då hoppas jag att jag har lite mer energi eftersom jag har ett antal besök och uppgifter jag ska göra innan jobbet. Mellandagar får vi alla ha, eller hur?



En för årstiden helt fel bild, men den är ju söt.

Av Frida - 27 november 2011 09:49

Nu stormar det riktigt ordentligt ute, men envis som jag är har jag både cyklat till stallet och ridit en sväng nu innan jag ska jobba kväll. Idag blev det en kort tur, men jag är ändå nöjd. I tre dagar i rad nu har han varit rätt spänd och gått med huvudet högt. Antingen beror det på blåsten eller på att jag har bytt bett för några dagar sen och han inte riktigt är van. Mot slutet idag kände jag i alla fall igen honom och då gick vi tillbaka till stallet igen.



Fin utsikt

Av Frida - 23 november 2011 18:31

Idag har jag och Sarah bilat ner till Gekås i Ullared för att genomföra våran årliga shoppingresa. Jag hade faktiskt mest hästgrejer uppskrivet på min lista. Kanske inte för att Baldur egentligen behöver något mer, men det ÄR ju så roligt att handla nytt. Jag har tagit en bild på (nästan) allt det som fick följa med hem. Jag är nöjd med mina fynd och ivrig att prova på Baldur (vilket nog blir i helgen då jag är ledig).


 

Vinterjacka
Regntäcke med fodring
Blå grimma
Svart grimskaft med kedja
Pullarträns med blingbling-pannband
Mössa att ha under ridhjälmen
Blått dressyrschabrak
Bomullsstubbe
Vinterridvantar
Svarta gummisnoddar
3 par ridstrumpor
Hästgodis morotssmak
3 Vetflex (självhäftande linda)
Pälsgläns
Läderbalsam
Reflex-regnställ

Broddväska (innehållande 16 brodd, rengörare, skruvnyckel) och 5-liters hink med lock kom inte med på bild.

Av Frida - 22 november 2011 20:13

Varken gårdagens eller dagens ridtur är någon som går till världshistorien. Och det beror inte på Baldur såklart utan på mig. Så det ordar jag inte så mycket om. Jag visar istället en bild på en väluppfostrad häst som står med öppen dörr och men glittrande ögon väntar på kvällsmat.


 

Av Frida - 20 november 2011 18:48

I fredags kom jag hem efter att ha tillbringat fem dagar i Rom i Italien på en liten höstsemester. Baldur togs om hand av mina stallkamrater och fick några vilodagar. Men nu har jag ridit ut både lördag och söndag, det kliade lite i kroppen av hästabstinens sista dagarna utomlands, så det är skönt att ha kommit igång igen.


Baldur tycker nog också det då han har varit riktigt pigg (för att vara honom) och gärna legat före halvblodskompisen på våra uteritter. Imorgon tror jag att jag ska vara lite mer seriös och rida i paddocken och samla ihop honom lite. Jag är glad att snön dröjer lite till eftersom det är svårare att rida när det är halka ute.


Av Frida - 12 november 2011 12:58

Idag har Baldur som sagt fått leka ponnyridning. Det var några bekanta till familjen som tog med sig sig sina barn för att hälsa på oss i stallet. Först var lilla L lite blyg och studerade Baldur inifrån bilen. Men efter ett tag (när hennes mamma hade ridit några varv) så vågade hon sig fram att klappa lite på Baldurs framben.


Det hela slutade med att hon vågade "leda" Baldur runt hela paddocken och det bara lyste av glädje om henne. Baldur skötte sig toppen och la in sin allra lägsta växel och följde försiktigt med bakom. Sedan hade jag en liten hjälpreda som borstade både högt och lågt innan hon ledde ut honom till hagen.



Underbar bild

 


Lilla L leder stora Baldur  


     

Av Frida - 11 november 2011 19:02

Efter två ganska intensiva veckor på jobbet med föreläsningar så har jag nu skaffat mig strokekompetensbevis. Har försökt hålla igång Baldur så mycket det har gått, även om det för det mesta inneburit ridning i mörkret.


Igår blev det en snabb runda med lite löshoppning, Baldur vet vad han ska göra! Idag red jag ut tillsammans med en kompis. Höll ett ganska högt tempo hela turen, så det blev inte så mycket fokus på samling idag. Det tänkte jag sitta och finlira med i paddocken imorgon. Men jag är nöjd med honom idag ändå. Det är roligt att tempot i tölten börjar komma mer och mer, när han inte har nåt lyft att skryta med. Då kan jag i alla fall stoltsera med tempot alltså.


När jag kom tillbaka till stallet passade jag på att smörja sadel och träns inför imorgon. Då får Baldur nämligen besök av lilla L, 2 år. Så då måste han ju förvandlas till den "prinsess-sockersöta" häst han är.



Puss! Baldur vet hur han charmar damerna. Här är det Miss Marigold. 

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards