baldur

Alla inlägg under oktober 2011

Av Frida - 31 oktober 2011 18:43

Det blev en mörkertur idag eftersom det har blivit vintertid och jag jobbade till kl tre. Vi fick sällskap av en kompis vars häst inte gärna lämnar stallet. Men vi löste det så att jag hade hennes häst som handhäst medan hon satt på. Och utan tvekan följde han med Baldur som om ingenting hade hänt.


Det fortsatte sedan hela ridturen. Baldur traskade på i sin takt och hade sin kompis både bakom, framför och på sidan om sig. Vi kunde både trava och galoppera sådär och båda hästarna skötte sig toppenbra. Alla glada och nöjda idag alltså. Det är roligt att det är de små sakerna som kan göra en så glad.



Baldur i stallgången, väntar på att få äta "mellis-hö" efter ridturen.



Av Frida - 30 oktober 2011 19:43


Fina höstfärger just nu  


I fredags fick Baldur vila då det körde ihop sig lite med mina övriga sysslor. I lördags red jag ut en kort sväng på grusvägarna kring stallet och mot slutet var jag så nöjd med honom så jag hoppade av och gick resten av vägen hem. Han var så mjuk och positiv och gjorde precis som jag ville. Vilken lycka!


Idag efter en sovmorgon red jag en sväng med fokus på tölten. Han blir mer stadig för varje dag. Och takten är ju klockren. Busgalopperade på hemvägen och det gick fort. Sista biten travade vi och han vet nog att han snart är hemma eftersom han alltid går sådär extra fint och tar i extra mycket just där.



Nöjd häst efter i lördags  


Av Frida - 27 oktober 2011 10:16

Både igår och idag har jag ridit ut med sällskap. Igår blev det en fartfylld tur med mycket galopp. Jag tyckte ändå att Baldur lyssnade bra. Idag red jag och en annan tjej ut på grusvägarna. Han kändes lite tung och la sig på bogarna en del. Lite tråkigt när han känts så fin sista tiden. Men sista biten när jag ansträngde mig lite extra gjorde även han det och vi avslutade positivt åtminstone.



Söta hästen

Av Frida - 24 oktober 2011 18:19


Säger hej från hagen idag

Av Frida - 23 oktober 2011 19:18

Jag cyklade ut till stallet direkt efter jobbet och började med att rida ut. Jag fick sällskap av en kompis och vi tog en ganska fartfylld tur. Började i tölt och kunde flytta honom lite i sidled även idag. Efter det blev vi nog båda lite trötta och okoncentrerade för vi åstadkom egentligen ingenting mer än att det inte kändes helt åt skogen.


Men det måste ju få finnas dagar då det varken går bra eller dåligt ibland också, så man lär sig uppskatta de stunder det går bra.



Galopperar för länge sen i brist på nya bilder

Av Frida - 22 oktober 2011 11:06

Det blev mycket tölt idag. Jag övade skänkelvikning på vår raka grusväg i både skritt och tölt och Baldur förstår mer och mer vad han ska göra. Det märks att det är effektivt att flytta honom åt sidan för han tar i lite mer och blir mjukare fortare.


Gjorde några galoppfattningar från skritt. När jag var färdig och skulle trava hade Baldur fått snits på det där med fattningarna och tog travsignalen som galopp. Galopperade lugnt iväg på lösa tyglar och tog i varje galoppsprång. Jag lät honom hållas några meter just eftersom det blev så samlad. Efter det travade han utan problem.



Favorit i repris, men han är ju så söt.  

Av Frida - 21 oktober 2011 18:15

Det blev ett pass som började ute i naturen men som avslutades i paddocken. Vi hade sällskap av en annan tjej och hennes häst samt hennes hund. Det var nog hunden som ansträngde sig mest av alla när hon for i cirklar runt oss.


Jag är rätt nöjd med dagens ridtur, men jag känner ju själv hur mina krav har ökat nu när det har gått så bra sista tiden. Baldur gör ju så gott han kan.


Baldur & hunden Alma

Av Frida - 20 oktober 2011 21:14

Ännu en effektiv dag går mot sitt slut. Direkt efter jobbet åkte jag till stallet, fick hjälp med att mocka och fixa mat medan jag red en sväng.

Det blev mest tölt idag på ridpasset och ju mer man rider desto bättre blir ju Baldur, så idag började han mjukna så smått när det var dags att hoppa av. Men jag är nöjd ändå eftersom jag inte hade så jättehöga krav pga tidspressen.



Vi idag på stallplanen, koncentrerade.  

Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards