baldur

Alla inlägg under januari 2017

Av Frida - 29 januari 2017 15:30

Ibland, när alla bitar faller på plats, kan vi se ut såhär:


Gullver frá Sölvholti

Av Frida - 28 januari 2017 15:15

Nu är Gullver vuxen "på riktigt" och med det kommer mer krav i ridningen. Han är lång, har långa ben och därtill en kort ryttare. Den kombinationen är inte alltid helt lätt och han blir gärna lite avvaktande, både att han bromsar i kroppen och blir emellanåt lite försiktig i sinnet.


Jag försöker öva upp alerthet, lätthet och bärighet, men det är lättare sagt än gjort. I torsdags var det lektion, och då övades det samling, att han inte ska ge sig iväg. Det är annars hans försvar. Går det inte att bromsa sig ur en situation, då försöker han springa ur den istället. Jag är inte tillräckligt snabb, för vi fick inte till det. M hoppade upp en stund och försökte reda ut problemet, och lyckades ju, som alltid :). NU ska jag öva energi och samling. Och fram till handen. Men fram till handen har jag ju övat i alla tjugo år som jag ridit. Vi får se om det blir någon bättring med det...


Idag har vi skrittat med trevligt sällskap och det kändes ändå bra. Bra för att han jobbade sig trött igår (inte jag så mycket, eftersom det var M som red mestadels) och behövde bli av med lite träningsvärk, men också för att han höll sog skapligt lugn och inte blev rädd för något.


Han är min pärla.


   

Utspökad på Firmakeppni i början på januari. Man får välja sitt pynt, det går inte med vad som helst...

 

Nyklippt någon gång i höstas



Av Frida - 27 januari 2017 15:14

I juni fyller Baldur 20 år.

Jag har känt honom sen har var 5 år.

Vi har haft varandra i 9 år.

Det är fantastiskt, och jag är mycket glad över det.


Just nu går han som sällskap åt en försäljningshäst, och det passar honom. Det är inte alltid han är så förtjust i andra hästar, han håller sig ofta för sig själv. Men de här två kompisarna står nära varandra. De är på samma nivå och det passar farbror B. För övrigt är han fin i kroppen nu, och känns så fräsch han kan i ridningen.


   

Han är i alla fall som sötast i sin vinterpäls, tycker jag. Fluffig överallt - främst på öronen.


Presentation


Baldur från Freberga
Gullver frá Sölvholti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards